O Festival Groba trasládase á residencia de maiores Santa Ana

Mañá mércores día 21 de agosto, o Festival Groba viaxa á residencia de maiores Santa Ana para ofrecer un concerto ás 11:30 horas e achegar a música clásica e o espíritu do festival á persoas maiores con dificultades de mobilidade.

Ás 21 horas, como cada día, o Festival Groba volve ao auditorio municipal Reveriano Soutullo co concerto de cámara acompañado ao piano de Javier Vázquez Grela, ao violín de Koh Gabriel Kameda e ao cello de Hee Young Lim.

Javier Váquez Grela

Pianista nado na Coruña en 1971, cidade onde iniciou os seus estudos no Conservatorio Superior de Música cos pianistas Natalia Lamas e Rafael Sebastián, logo especialízase en acompañamento vocal con Miguel Zanetti en Madrid. Posteriormente trasládase a Barcelona para completar a súa formación na Academia Luthier co pianista Antonio Ruiz Mellado obtendo ao final dos seus estudos e por unanimidade do xurado o diploma de concertista Cum Laude. Desde o ano 1998 é pianista acompañante por oposición. Actualmente realiza o seu labor no Conservatorio Superior de Música da Coruña. Actuou en numerosas salas de concertos de España, Holanda, México, Inglaterra, Francia, Portugal, Hungría, Rusia, Xapón e Colombia.

 

Koh Gabriel Kameda

Primeiro galardoado do Concurso Internacional de Violín Henryk Szeryng en México en 1997, é recoñecido polo público internacional e os seus colegas como un dos artistas emerxentes máis destacados da próxima xeración. Despois de escoitalo tocar, Lord Yehudi Menuhin dixo con entusiasmo que “estaba moi impresionado” coa actuación do Sr. Kameda, e Sir James Galway proclamou que “é un dos intérpretes máis notables da súa xeración”. Á idade de doce anos, Kameda matriculouse na Universidade de Música de Karlsruhe, Alemaña, e estudou co profesor Josef Rissin.

En 1993, o violinista e director de orquestra Pinchas Zukerman convidouno a vir a Nova York e traballar con el na Manhattan School of Music. Koh Gabriel Kameda debutou en 1988 á idade de trece anos en Baden- Baden, Alemaña, interpretando o Concerto para violín n. ° 5 de Henri Vieuxtemps coa Orquestra Filarmónica de Baden- Baden. Desde entón, continúa actuando en toda Europa, Asia, así como en América do Norte e do Sur.

Presentouse como solista coas orquestras máis importantes do mundo, como a Staatskapelle Dresden, a Orquestra Sinfónica de Berlín, a Orquestra Sinfónica de Hamburgo, a Orquestra Sinfónica de Southwest Radio (Alemaña), a Radio Austriaca e a Orquestra Sinfónica de Televison, a Orquestra Sinfónica de Radio e Televisión de Bélxica, a Orquestra Sinfónica de Osaka, Orquestra Filarmónica de Israel, Orquestra Filarmónica de Xapón, Orquestra de Cámara de Zúric, Kölner Kammerorchester, Sinfónica Nacional de Irlanda, Orquestra Estatal de Atenas, Filarmónica Hungarica, Orquestra Sinfónica de Tokio, Filarmónica de Xapón, Orquestra Metropolitana de Tokio, Orquestra Sinfónica de Nordeste, Orquestra Sinfónica do Estado de México, Cidade de México Orquestra Filarmónica, Filarmónica de Cámara de Tokio e Orquestra Sinfónica de Venezuela, entre moitos outros.

Mentres residía en Alemaña, Kameda tamén recibiu enormes eloxios polas súas magníficas actividades artísticas en Xapón, onde se converteu nunha nova figura importante na escena da música clásica. En 2000, apareceu no famoso Suntory Hall cinco veces, completando o aforo cada vez. Dez anos antes, en 1990, debutou nun concerto en Xapón tocando dúas noites de concertos para violín en Tokio (Suntory Hall) e Osaka ( Symphony Hall). Con todo, a súa carreira en Xapón non coincidiu con estes concertos, senón que comezou no programa documental de televisión “NHK special: Einstein Roman” para a compañía de radio e televisión xaponesa NHK.

Traballou xunto co autor Michael Ende ( Neverending Story, Momo) e a deseñadora de moda Hanae Mori, protagonizando o papel principal e gravando a banda sonora. Ao mesmo tempo, gravou un disco láser do programa, o primeiro disco láser de música clásica producido en Xapón (BMG Fun House, Xapón). De feito, a súa popularidade en Xapón é tal que levou ao establecemento dun club de fans alí. http://www.koh-fc.com

Un momento sobresaliente na temperá carreira de Kameda foi a gran oportunidade que tivo para colaborar nunha serie de concertos co falecido Witold Lutoslawski en 1993, un ano antes da morte do compositor polaco. Fixo o traballo “Chain II” baixo a batuta do compositor, e deses concertos produciuse o último CD en vivo do compositor, que recibiu un gran recoñecemento por parte da prensa: “destacado”, segundo Neue Musik Zeitung; “Excelente técnica e madurez expresiva”, escribiu Frankfurter Allgemeine Zeitung. O seu proxecto en curso “Music Heals”, unha serie de concertos en hospitais nos que durante moitos anos Kameda ofreceuse como voluntario para levar música aos pacientes, foi presentado por TV Tokyo nunha transmisión de documentais televisivos de 60 minutos en 1999, recibindo moita atención especialmente desde fóra dos círculos regulares de salas de concertos.

En abril de 2002, Koh Gabriel Kameda estreou o Concerto para violín de Louis Gruenberg en Xapón coa Filarmónica de New Japan baixo a dirección de Gerard Schwarz. Este traballo foi encargado por Jasha Heifetz en 1945 e non se tiña tocado nunca. A filla de Gruenberg, Joan Gruenberg Cominos, na presentación de Kameda, comentou: “Encantoume descubrir a súa brillante interpretación do concerto para violín do meu pai. Vostede perfeccionou este traballo difícil e tócao maravillosamente”. A prensa alemá eloxiou o seu virtuosismo, coa revista Scala